Tokajicum Pince

Tokajicum Borház

Borházunk Tarcalon helyezkedik el, 20 hektáron gazdálkodunk Tarcal és Mád határában elterülő ültetvényeinken. Pincészetünket 2002-ben alapította korábbi tulajdonosa, ekkor épült fel a mediterrán stílusú borház és a modern technológiával felszerelt pince. Jelenlegi tulajdonosunk 2007 óta vezeti borházunkat. Évente 130 000 palack, Tokaj értékeit tükröző bort értékesítünk, melyek elsősorban a belföldi kiskereskedelmi hálózatokon keresztül jutnak el az igényes borfogyasztókhoz.

Nem volt könnyű feladat belépni a piacra évekkel ezelőtt a Tokajicum borokkal, így olyan borokkal jelentünk meg, melyek másoknak nem voltak. Innen indult zászlóshajónknak, a Kedvesnek a története, ami jellegzetes, elegáns papírcsomagolást kapott, és azonnal rendkívül népszerű lett a fogyasztók körében. Ezek után pedig több, sikeres terméket mutattunk be a tokaji borok kedvelőinek. Kezdetben a 3 puttonyos aszút, később a szamorodnit tettük díszdobozba, és mellé csomagoltunk egy kerámia borhűtőt. A 6 puttonyos aszúhoz pedig Sárospatakon készíttettünk libamáj sütőt, amely leginkább Karácsony és Húsvét környékén népszerű a bort ajándékozók körében.

A borászatunk főborásza és szőlészeti vezetője Butella László, aki 16 éves kora óta dolgozik a szőlőben. 3 szőlőben eltöltött év után pincevezetőként helyezkedett el, majd minőségellenőrként folytatta pályafutását, amit főborászként eltöltött évei követtek Tokaj-Hegyalja több borászatnál. Borászatunk és szőlészetünk munkáját 3 éve irányítja.

Filozófiánk a jelen lehetőségeit kihasználva a múlt értékeire támaszkodva a jövő felé tekintő borokat készíteni. Mindig kísérletezünk, törekszünk a megújulásra. Technológiánk csiszolása, ültetvényeink korszerű művelése, boraink letisztultsága, kiemelkedő minősége, egyedi megjelenése fontos célunk.

A Birtok

A 20 hektáros szőlőbirtok páratlan helyen terül el. Panorámáját a tokaji Kopasz-hegy Tarcalt érintő, déli fekvésű nyúlványa teszi pazarrá. A ma is szőlőtáblákkal övezett birtok – levéltári források szerint – hajdanán az Andrássy grófok birtoka volt. Szőlőterületeik kivétel nélkül első osztályú, híres történelmi dűlőkben találhatóak. Tarcal határában a Perőcz, Czeke, Feketehegy, Királygát, Mandulás. Mád határában a Betsek, Hold-völgy, Danczka. Tállya határában a Bojta, Rátkán pedig a Holdvölgy dűlőkön.

Az ültetvények nagy része negyvenéves vagy még öregebb. Az öreg tőkékhez főborászunk kifejezetten ragaszkodik, mert önmagukat hozamkorlátozzák és főleg, mert ezek a nagy beltartalmú, ásványos borok forrásai. A szétszórt elhelyezkedés előnye, hogy a változatos talaj és fekvés lehetőséget ad a kísérletezésre, mert ugyanazon szőlőfajták egészen más arcukat mutatják más-más adottságú dűlőkből szüretelve.

Területeink nagy részén 2009-ben rekonstrukciót hajtottunk végre, mely által ültetvényeink megszépültek, visszanyerték régi ragyogásukat. 2010-2011-ben a Perőcz, Királygát és Holdvölgy dűlőkön új telepítéseket finanszíroztunk, az elmúlt években pedig a Mandulás és Betsek dűlők területén telepítettünk. A telepítéseket a jövőben is folytatjuk.

Kiemelten fontosnak tartjuk az ültetvények fenntarthatóságát, azért hogy minden évben egészséges alapanyagot szüretelhessünk. Tudatos gazdálkodásunk célja a portfóliónk számára ideális szőlő biztosítása.

Tokajicum Borok

Boraink

A tarcali és mádi dűlők eltérő klimatikus és talaj adottságait kihasználva, különböző stílusú dűlőszelektált és birtokválogatás ásványos furmintok adják száraz borválasztékunk gerincét, ami mellett nagy hangsúlyt fektetünk a késői szüretelésű desszertborainkra. A szortiment csúcsát továbbra is az aszúk képezik. Furmint, Hárslevelű, Sárgamuskotály, Zéta fajták adják boraink alapanyagát. Befektetett munkánk gyümölcse mások számára is megmutatkozott az elmúlt években, büszkék vagyunk a nemzetközi és hazai borversenyeken elért nagyszerű eredményekre.